Розумний транспорт і маршртути для "сов": Чому Київ може навчитися у Сеулу

Як у Сеулі вирішили проблему перевезення пасажирів громадським транспортом.

Owl Bus Service Big Data

Про це повідомляють Патріоти України з посиланням на видання "Новий Час".

Столиця Південної Кореї, відтворена буквально з попелу після війни кілька десятиліть тому, перетворилася на супер-сучасний мегаполіс. Чому Києву варто повчитися у Сеулу?

Навіщо Big Data "совам"?

У Сеулі знаходиться найдовший метрополітен в світі. І найшвидший бездротовий інтернет. А смартфони є у кожного, навіть у бомжів. Але найбільш вражаючою пам'яткою, яка не входить в топ 10 цікавих фактів про Сеул, є концепція Smart City, що реалізована в місті і допомагає 13 мільйонам жителів і 16 мільйонам туристів, які щорічно приїжджають в столицю Південної Кореї, почуватись комфортно і впевнено у величезному мегаполісі.

Громадський транспорт, розумна водопровідна і каналізаційна системи, планування міського простору і забудов, система запобігання і управління надзвичайними ситуаціями, безпека вулиць, електронний міський уряд, система збору та утилізації сміття, екологічна безпека – все це складові розумної міської інфраструктури, які роблять Сеул предметом захоплення для туристів і заздрості для міських начальників багатьох світових столиць. Перетворити зруйноване до попелу після корейської війни місто на суперсучасний мегатехнологічний і одночасно зручний урбаністичний простір допомогли цифрові технології і рішення на основі аналітики великих даних.

У Сеулі за допомогою Big Data вирішили проблему перевезення пасажирів громадським транспортом

Як в Сеулі з'явився "розумний" транспорт

Найбільш помітні для жителів зміни на краще відбулися в сфері громадського транспорту. Виділені смуги для громадського транспорту в комплексі з відчутними для гаманця штрафами за рух по них. Моніторинг парковок в заборонених місцях. Цілодобове спостереження за рухом громадського та приватного транспорту. Керування транспортними потоками. Інформування водіїв про ситуацію на дорогах в режимі реального часу за допомогою електронних табло, електронних дорожніх покажчиків, мобільних додатків, систем навігації, месенджерів та соціальних мереж. Віддалений контроль швидкісного режиму і предуктивний аналіз аварійних ситуацій. "Розумні зупинки". "Розумні проїзні" на всі види транспорту, включаючи таксі.

А кілька років тому в Сеулі з'явилися автобуси для "сов" під кумедною назвою Owl Bus Service. Звичайно ж, це не транспорт для перевезення птахів, а нічні маршрути громадського транспорту для тих, хто повертається додому в нічні години. Зараз в місті 70 нічних автобусів, які курсують по дев'яти маршрутах. Але інтерес представляють не маршрути, а те, яким чином вони прокладалися. Для того, щоб маршрути максимально точно відповідали потребам сеульців, був проведений аналіз пересування городян в нічні години і визначені патерни їх поїздок. За основу були взяті GPS дані служб таксі і інформація мобільних операторів. В результаті пунктуальність автобусів перевищила 92%, а рівень задоволеності пасажирів службою нічного транспорту досяг 80%, що є феноменальним показником.

Київ подбає про опівнічників

Маршрути для "сов" наступного року з'являться і в Києві. Принаймні половина роботи вже зроблена. На основі аналізу великого масиву анонімізованих даних Vodafone про пересування жителів кількох спальних районів міста був розроблений алгоритм, який дозволив визначити оптимальні нічні маршрути. Алгоритм також допоміг скласти розклад руху автобусів залежно від часу доби і кількості людей в русі в різні часові проміжки. Проект був представлений на форумі "Smart City Сеул-Київ" 13 грудня, і "Київпастранс" вже взяв його в роботу.

Для розробки рекомендацій по запуску нічних автобусних маршрутів в Києві використовувалися так звані "історичні" дані – події, які відбулися в закінчений відрізок часу. В ідеалі, для досягнення оптимального ефекту, необхідно аналізувати інформацію в реальному часі. Як показує Сеульський досвід, це дозволяє управляти транспортом дистанційно: оперативно редагувати розклад маршрутів, "перекидати" автобуси з одного маршруту на інший, реагувати на збільшення людського трафіку або погодні умови.

Реалізація концепції Smart Transport for the Smart City, будь то в Сеулі або Києві, неможлива без аналітики великих даних. Завдяки використанню Big Data в "розумному" управлінні транспортними потоками на дорогах може стати менше заторів і аварій, люди менше часу проводитимуть в дорозі, транспортні компанії скоротять витрати на паливо, експлуатацію та обслуговування рухомого складу. І навіть повітря в місті стане чистіше завдяки розумному енергорозподілу і скороченню викидів СО2.

Автор: Євген Булах, директор з продажів і абонентського обслуговування Vodafone Україна

Опублікував: Evora
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

Будьте пильними: В Україні стали масово видавати зарплати фальшивками, гряде фінансовий колапс, - фінансові експерти (відео)

середа, 14 листопад 2018, 8:24

П'ята частина тіньових коштів в країні — це підроблені купюри. Найчастіше аферисти підробляють гривні великих номіналів — 200 і 500 купюри. Фінансові експерти занепокоєні ситуацією, яка останнім часом склалася на валютному ринку України, адже обмінники...

Підірвався на міні в 23 роки, осліп, пройшов лікування - і знову почав писати картини: Сліпий художник з Харкова пише неймовірні картини

середа, 14 листопад 2018, 8:05

Зараз йому 50 років, і більшу половину свого життя Дмитро не бачить. "Нет никакого секрета. Люди часто думают, что есть такой коридор, где слева и справа стоят меценаты, а прямо по центру - тот, кто усыновит. Что кто-то будет жить вместо инвалида. Что ...