Прямуючи до Марсу: Чому Falcon Heavy відкрив нову космічну еру (відео)

Цікаві відомості про запуск надважкої ракети Falcon Heavy.

6 лютого о 22:45 за київським часом почалася нова ера в освоєнні космосу. Компанія SpaceX американського мільярдера Ілона Маска запустила у космос надважку ракету Falcon Heavy. Її створення коштувало понад $500 млн. Про це йдеться у матеріалі видання Gazeta.ua, повідомляють Патріоти України.

Вперше про створення Falcon Heavy компанія заявила 2011 року. Тоді Маск планував запустити ракету в космос через 2 роки - 2013-го. Через інженерні проблеми та складнощі з тестуванням обладнання запуск відкладали кілька разів. Усе ж Falcon Heavy злетіла з космодрому ім. Кеннеді на мисі Канаверал в американському штаті Флорида.

"Нам потрібні нові космічні перегони. Космічні перегони - захопливі!"

27 ракетних двигунів Merlin 1D і Merlin 1D Vacuum.

Цікаві відомості про запуск надважкої ракети Falcon Heavy.

1. Чи були конкуренти Falcon Heavy?

Подібних надважких ракет не запускали з 1997 року. Тоді американське космічне агентство NASA в рамках місії "Аполлон" вивело на орбіту ракету-носій "Сатурн-5". Вона була технічно сильнішою, ніж ракета Маска. У довжину сягала 110 м - на 40 м довша. На низьку навколоземну орбіту була здатна доставити 130 т вантажу. Тоді як Falcon Heavy - 53 т.

Запуск ракети "Сатурн-5" 1997-го

Утім Ілон Маск застосував революційний підхід до ракетобудування - модульну конструкцію. Ракетні прискорювачі Falcon Heavy повертаються на Землю. Їх можна використовувати повторно. Крім того, під час запуску ракети використовували два ступені, які вже двічі працювали 2016 року. Коли ж на Землю повернувся "Сатурн", від нього залишився лише модуль. Рештки ракети згорали в атмосфері або перетворювалися на космічне сміття.

Такий винахід інженерів SpaceX зробив запуск ракети економним. Він обійшовся $90 млн. Запуск носія "Сатурн-5" коштував у 43 рази більше - $3,19 млрд.

Ракета-носій Falcon Heavy.

2. У чому унікальність ракети Falcon Heavy?

Falcon Heavy - найпотужніша ракета світу. Її створили на базі трьох ступенів ракети-носіїв Falcon 9. На кожному - по 9 двигунів Merlin 1D і Merlin 1D Vacuum. Відтак Falcon Heavy має найбільшу кількість силових установок - 27. Більше було у радянській ракеті H-1 - 44 двигуни. Але вона вибухнула під час випробування.

Велика кількість моторів під час старту забезпечила тягу в 5 млн фунтів - 2,2 млн кг. За своєю потужністю це перевершує 18 літаків Boing-747.

Ракета важить 1,5 тис. т. На навколоземну орбіту вона здатна вивести до 63 т вантажу. На геоперехідну - до 26 т. На Марс - 17 т. На Плутон - 3,5 т. Загальний вантаж удвічі більший, ніж зараз може доставити ракета Delta IV Heavy.

"Ракета Falcon Heavy може виводити в космос нові класи супутників і зондів. Можна доставляти вантажі на Місяць і планети Сонячної системи", - каже Ілон Маск.

3. Як відбувся запуск?

Старт запуску ракети запланували у проміжку часу з 20:30 до 23:30 за Києвом. Через сильний вітер біля атлантичного узбережжя Falcon Heavy запустили о 22:45.

Запуск ракети Falcon Heavy.

Ракета має три прискорювачі. Від неї самостійно відокремилися два розгінні блоки з трьох. Через 8 хв. після запуску вони приземлилися на платформу Of Course I Still Love You. Утім частина першого ступеня Falcon Heavy - центральний прискорювач - не зміг сісти. Зі швидкістю 480 км/год він впав в океан за 100 м від плавучої платформи. Посадка провалилася, бо потрібним для гальмування двигунам не вистачило пального.

Повернення ракетних прискорювачів Falcon Heavy на Землю

"Під час посадки центрального прискорювача спрацював тільки один з трьох двигунів. Осколки від нього пошкодили платформу та зруйнували два двигуни", - каже Маск.

Два розгінні блоки, які повернулися, використають у майбутньому при запуску ракет. Це - унікальне технічне досягнення.

4. Навіщо у ракету помістили електромобіль Tesla Roadster?

На борту ракети Falcon Heavy Ілон Маск відправив у космос свій червоний автомобіль Tesla Roadster. Це - називають піар-ходом компанії. У світі говоритимуть не тільки про запуск ракети, а й про автомобіль Tesla, який першим полетів у космос.

На борту ракети - червоний автомобіль Tesla Roadster.

За кермом електромобіля - манекен на ім'я Starman. Його одягнули у фірмовий скафандр компанії SpaceX. Саме у такі костюми одягнуть астронавтів, які вирушать у космос на борту капсули Crew Dragon.

В електромобілі Маск залишив повідомлення для якоїсь космічної цивілізації - "Зроблено на Землі людьми". У салоні на приладовій панелі - напис: Do not Panic. У перекладі з англійської - "Не панікувати". Поруч із "водієм" поклали книгу Дугласа Адамса "Автостопом по галактиці". Це зробили, аби "зірковий чоловік" не сумував.

Автомобіль Tesla Roadster, за кермом якого сидить манекен Starman

У спорткарі грає пісня Space Oddity Девіда Боуї. Її британський музикант написав 1969 року. У пісні йдеться про вигаданого астронавта на ім'я майор Том, що загубився у відкритому космосі. Крім того, вихід композиції збігся з посадкою космічного корабля Аполлон-11 на Місяці. ВВС використовував пісню в своїх трансляціях при освітленні місії.

David Bowie- Space Oddity.

На момент запуску авто у космос телеметрія показувала, що воно рухається зі швидкістю понад 10 тис. км/год. Швидкість продовжує зростати. Теоретично, авто зможе встановити небувалий рекорд швидкості. Tesla Roadster переміщатиметься у космічному просторі зі швидкістю 40,5 тис. км/год.

Перед запуском розробники поставили в авто камери. Тому за пригодами штучного керівника автомобіля можна спостерігати із Землі. Капсула з машиною та манекеном у скафандрі має залишитися у космосі на мільйони років.

Відео з камер, які встановили в Tesla Roadster.

Електромобіль Tesla Roadster вже залишив орбіту Марса і рухається до Пояса астероїдів.

2024-го на Марс зійдуть перші люди
5. Чому запуск ракети Falcon Heavy - важлива історична подія?

До дня здійснення своєї мрії Ілон Маск йшов більше як 10 років. Після чималих зусиль та грошових вкладень компанія SpaceX успішно запустила Falcon Heavy – найпотужнішу нині у світі ракету-носій.

Анімаційне відео Falcon Heavy

Запуск ракети зіграє вирішальну роль у майбутньому політ людини на Марс та освоєння Місяця. Адже Falcon Heavy - новий потужний ракетоносій із багатьма складовими. Інженерам їх вдалося синхронізувати. Це стане вагомою сходинкою до створення більш потужної ракети компанії Big Fucking Rocket.

У перекладі з англійської означає "до біса велика ракета". Вона буде повністю багаторазовою. Включатиме пілотований корабель на 100 пасажирів. Вже 2024-го році зможе доставити перших людей на Червону планету.

З архіву ПУ. Стало відомо, які популярні лампи викликають рак, - ANSES