Для "зрадофілів": Пояснення про обмеження максимальної швидкості в містах до 50 км/год

Практика багатьох країн ЄС підтверджує правильність запровадження обмеження швидкості на міжквартальних дорогах на рівні 30 км/год.

Укравтодор оголосив про погодження Мінінфраструктури ініціативи змінити ПДР та ввести обмеження максимальної швидкості в містах до 50 км/год.

Спробуємо розібратись, чому ця пропозиція є перемогою, а зрада зовсім в іншому місці.

Вихідні дані:

- смертність на дорогах України найвища в Європі;

- щодня гине близько 10 осіб, в рік близько 3000;

- основна причина переважної більшості ДТП з потерпілими це перевищення швидкості (близько 80%).

Чому важливо їхати менше 50 км/год в місті?

Усі країни ЄС мають обмеження швидкості в містах 50 км/год.

Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) рекомендує максимально допустиму швидкість саме не більше 50 км/год.

При ДТП з пішоходом на швидкості 50 км/год на 90% зменшується ризик травм для пішохода, у порівнянні з ДТП на швидкості 60 км/год.

Загалом, збільшення швидкості руху у місті на 5 км/год збільшує ризик ДТП з потерпілими вдвічі.

Практика багатьох країн ЄС підтверджує правильність запровадження обмеження швидкості на міжквартальних дорогах на рівні 30 км/год.

Ініціатива має дуже хороші шанси бути імплементованою.

Правила дорожнього руху затверджені постановою Кабінету міністрів. Враховуючи той факт, що від моменту оголошення про таку ідею паном Славоміром Новаком до передачі документу в Кабмін через Мінтранс пройшло трохи більше місяця, можна сподіватись на досить швидке погодження проекту іншими міністерствами та схвалення на засіданні Уряду до кінця літа.

Зменшити швидкість до 50 км/год в місті – вимога багатьох громадських ініціатив.

Той факт, що саме Укравтодор запропонував і вніс цю пропозицію у Кабмін є позитивним сигналом про появу лідера в державному секторі у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

Є великі сподівання на те, що це не остання ініціатива і саме через Укравтодор можна буде реалізовувати ті зміни, яких потребує законодавство та інфраструктура для зменшення смертності та травматизму на дорогах.

А де ж зрада?

Найпоширенішим закидами є:

- “зробіть спочатку дороги як у Європі, а тоді обмежуйте швидкість”;

- “обмеження швидкості порушує права водіїв”;

- “мала швидкість призведе лише до заторів”.

Та всі ці закиди не мають під собою жодних підстав і можуть бути легко спростовані:

- на відремонтованих ділянках доріг кількість ДТП з потерпілими, в основному збільшується, зокрема, через перевищенння швидкості;

- погані дороги є причиною дуже незначної кількості ДТП, переважно тих, в яких водії також перевищували швидкість;

- обмеження швидкості не призводить до заторів. Хороша продумана інфраструктура забезпечує рух без заторів навіть при швидкості 30-50 км/год.

Якщо не зрада, то значить перемога?

Одне лише обмеження швидкості через внесення змін в ПДР є недостатнім.

Наступним важливим рішенням, яке залежить від МВС і НПУ має бути початок контролю швидкості.

Україна - єдина країна Європи, в якій більше 2 років не фіксують швидкість жодним чином.

Тому пріоритетом № 1 є контроль швидкості. Його можна розпочати через надання патрульній поліції автоматичних засобів фіксації перевищення швидкості.

Після цього, врешті решт, таки запровадити обіцяну автоматичну фіксацію.

Замість висновків.

Насправді, обмеження не 50 км/год, а 70 км/год.

Сьогодні, серед усіх країн Європи, лише в Україні, фактично, дозволено перевищувати швидкість на 20 км/год.

Тому навіть при успішному схваленні ініціативи Укравтодору щодо обмеження швидкості руху в місті до 50 км/год Кабінетом міністрів України, більшість водіїв будуть пересуватись з швидкістю 70 км/год.

А все тому, що ліміт перевищення швидкості визначений в Кодексі Україні про адміністративні правопорушення (КУпАП) на рівні 20 км/год.

Тому пріоритетом № 2 є внесення змін до КУпАП в частині зменшення ліміту дозволеного перевищення швидкості з 20 км/год до 0 км/год та збільшення санкцій.

В залежності від того, наскільки перевищено швидкість має відбуватись градація штрафних санкцій. В тому числі, при перевищенні дозволеного ліміту швидкості більш ніж вдвічі, необхідно передбачати позбавлення права керування транспортним засобом.

Тарас Гук

Опублікував: Evora
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора

За тиждень у християн східного обряду Великдень! Що дозволяється робити у Вербну неділю і чого не бажано

неділя, 9 квітень 2023, 8:18

За тиждень до Великодня, також у неділю, віруючі йдуть до церкви святити гілочки верби і приносять їх додому для захисту оселі, родинного добробуту та здоров'я рідних. Цей день називають Входом Господнім у Єрусалим, Вербною неділею, "шутковою" або "кві...

З архіву ПУ. Неймовірне нахабство: Путін привласнив собі історію України

середа, 27 липень 2022, 23:55

Кривавий диктатор відкрито збрехав, що хрещення Русі нібито стало відправною точкою розвитку російської державності "забувши", що під час хрещення Русі в Києві в 988 році не існувало навіть Москви. Глава Кремля 28 липня 2018 року заявив, що хрещення Ру...